Jonkinlainen johdanto

maanantai 25. syyskuuta 2017

Irlanti, heinäkuu 2017

Matka-aiheisen blogin perustaminen oli minulla jo pitkään mielessä. Ylläpidän käsityö-lifestyle-diy-aiheista blogia, johon olen tähän saakka työntänyt myös hyvin harvakseltaan esiintyvät, päiväkirjamaisesti kirjoitetut matka-aiheiset postaukseni. Harmittavasti ne kyllä eivät oikein sovellu joukkoon. Villasukat sun muut tekeleet olkoot nyt keskenään omassa blogissaan, Abstraktissa, ja tänne kokoan reissaamiseen ja reissujen kuvaamiseen liittyvät ilot ja surut.

Heti alkuun on todettava, että olen melkoisen huono bloggaaja. Tähänkään päivään mennessä en ole vielä löytänyt sitä draivia tai flow'ta, joka edesauttaisi minua päivittämään blogia lähes päivittäin. Ehkä tärkein tavoitteeni tämän blogin kanssa on tämän paheen muuttaminen. Ei, tavoitteenani ei ole päivittää päivittäin vaan tuottaa muutakin sisältöä kuin matkapäiväkirjoja, sillä jos totta puhutaan, niin eivät ne kiinnosta ketään.

Mietin muuten blogin nimeäkin pitkään. Päädyin sitten kuitenkin kliseiseen High hopes-nimeen. Miksikö? High hopes kuvastaa hyvin minua. Minulla on kyseinen teksti tatuoituna vasempaan ranteeseen, ja se symbolisoi sekä Pink Floydin loistavaa biisiä, yleensä aivan liian korkeita toiveitani ja epätodenmukaisia haaveitani sekä edesmenneen isäni kanssa vietettyä aikaa. Saman lauseen voin myös liittää matkustamiseen; haaveita on, mutta harva niistä tulee lähivuosina toteutumaan. Siksi High hopes.

Valokuvaus on suuri intohimoni, joten se tulee olemaan merkittävässä roolissa tässäkin blogissa. Olen harrastanut epäaktiivisen aktiivisesti valokuvaamista reilun kymmenen vuotta, enkä tänäkään päivänä voisi kuvitella lähteväni minkäänlaiseen reissuun ilman kuvauskalustoani. En, vaikka teleobjektiivini yhdistettynä kameran runkoon painaa puolet sallitusta käsimatkatavaran määrästä. Valokuvausfanaatikkona halusin listata myös käytössä olevaa kalustoa, josta voi lukea lisää kirjoittaja-sivulta.

No mutta, pidemmittä puheitta, menkäämme aiheeseen. Nauttikaa, kysykää ja ihmetelkää, jos mitään tulee mieleen.

Lähetä kommentti

Viimeisimmät Instagram-postaukset

© High Hopes. Design by FCD.